Fysiotherapie en oefentherapie

Declareren paramedische zorg

Elektronisch declareren

Eenvoudig, veilig en snel.

Zo werkt VECOZO

Declareren op papier

Dat gaat via uw cliënt.

Hoe werkt dat?

Retourcode

Zodra u een retourcode terugkrijgt na het indienen van een declaratie, kunt u op de Vektis - retourinformatie de retourcode opzoeken. Mocht u er niet uitkomen neem dan contact met ons op.

Veel voorkomende afwijsredenen

  • Prestatiecode 1864, screening, intake en onderzoek kan niet gedeclareerd worden bij een chronisch traject. Voor een chronisch traject is altijd een verwijzing van een huisarts of medisch specialist nodig. Er zal gedeclareerd moeten worden met prestatiecode 1870, intake en onderzoek na verwijzing

  • Voor een behandeling aan huis wordt maar een keer de toeslag aan huis vergoed, de reistijd wordt immers maar een keer gemaakt.

  • Verzekerde onder de 18 jaar hebben recht op vergoeding van maximaal twee keer 9 behandelingen fysiotherapie/oefentherapie vanuit de basisverzekering (CSI 003/004/005). Hierna geldt de vergoeding van de betreffende aanvullende verzekering en dient gedeclareerd te worden met CSI 009. 

  • Voor de behandeling van een frozen shoulder geldt een termijn van 12 maanden per zijde. Mocht er na 12 maanden nog meer behandelingen nodig zijn, kunt u verder declareren onder de aanvullende verzekering. Mocht er sprake zijn van een frozen shoulder aan de andere zijde, dan kunt u toestemming voor een nieuw traject aanvragen via het contactformulier.

  • Voor een behandeling van claudicatio geldt een maximaal termijn van 12 maanden. Mocht er na 12 maanden een vervolgtraject nodig zijn dient u hiervoor eerst toestemming aan te vragen via het contactformulier

Al gedeclareerde behandeling corrigeren

U maakt een creditnota aan. De correctieregel (credit) moet exact overeen komen met de oorspronkelijk ingediende regel (debet). Zodra u deze heeft gedeclareerd kunt u eventueel een nieuwe declaratie indienen. Uw software leverancier kan u hierbij helpen.

Dit moet u weten

  • Zorgkosten verrekenen we het liefst rechtstreeks met u. Zowel voor de basisverzekering, als de aanvullende verzekering. Maar altijd elektronisch. Heeft u geen overeenkomst met ons? Ook dan kunt u meestal rechtstreeks bij ons declareren. Lees dan wel onze voorwaarden. Als u niet rechtstreeks kunt declareren, hebben wij u hierover geïnformeerd.

    Om er zeker van te zijn dat uw cliënt bij ons verzekerd is, doet u wel eerst een actuele online controle op verzekeringsgegevens (COV) via VECOZO.

  • Declareert u elektronisch bij ons, dan betalen wij rechtstreeks aan u uit. Wij betalen het verzekerde bedrag. Ook als er nog eigen risico openstaat. Dat verrekenen wij met uw cliënt. U heeft daar geen omkijken naar.

  • Declareert u elektronisch bij ons, dan betalen wij rechtstreeks aan u uit. Ook als uw cliënt het maximaal aantal verzekerde behandelingen overschrijdt. Wij vergoeden aan u dan de volledige declaratie en melden u dat het maximaal aantal behandelingen is bereikt. Heeft u dat bericht eenmaal gehad? Dan vergoeden wij de declaraties daarna niet meer. U geeft u de rekening dan aan uw cliënt mee.

Veelgestelde vragen

  • Uw bankrekeningnummer doorgeven of wijzigen kan via het wijzigingsformulier.

  • Heeft uw cliënt geen Nederlandse basisverzekering, maar wel een internationale verzekering bij ons? Dan heeft die soms geen (of een geheim) BSN, waardoor u geen elektronische COV kunt doen. Check dan de (digitale) zorgpas. Om toch rechtstreeks te declareren via VECOZO, hebben wij een informatiedocument opgesteld.

     

    Twijfelt u over het verzekeringsrecht of de vergoeding, dan kunt u altijd contact opnemen met ons.

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Document uploaden

Deel makkelijk een document met ons

Uploaden
Meer contactopties