Nieuws- en persberichten

ONVZ beste verzekeraar op klantgerichtheid, productleiderschap, excellente uitvoering

24-06-2022 - MT500 editie 2022.

23 juni 2022, Houten - MT/Sprout onderzoekt jaarlijks hoe het is gesteld met de reputatie van Nederlands grootste bedrijven. Op 23 juni maakte het gezaghebbende managementplatform de resultaten bekend van het reputatie-onderzoek MT500 editie 2022: ONVZ wordt van alle verzekeraars het best gewaardeerd op klantgerichtheid, productleiderschap en excellente uitvoering. Op de ranglijst sector verzekeringen steeg ONVZ naar de 7e positie (13e in 2021). In de gehele ranglijst van 500 bedrijven met de beste reputatie steeg ONVZ ook fors naar een 129e plaats in 2022 (404e in 2021). Ook bereikte ONVZ een positie in de top 25 van de meest klantgerichte bedrijven en de top 25 beste bedrijven op productleiderschap.

De MT500 is het jaarlijkse verslag van een onderzoek naar de reputatie van Nederlandse bedrijven, dat MT/Sprout dit jaar voor de 22e keer liet uitvoeren. Kenmerkend voor de aanpak van de MT500 is de peer-to-peer-beoordeling: managers, beslissers en leidinggevenden worden gevraagd om bedrijven in hun eigen en verwante sectoren te beoordelen op klantgerichtheid, productleiderschap, excellente uitvoering, goed werkgeverschap en duurzaamheid.

Markt herkent excellente reputatie

Respondenten waardeerden ONVZ met de hoogste score in de sector verzekeringen op de drie eerstgenoemde punten. Age-Pieter Kamermans, marketing & salesmanager bij ONVZ: “Wij zijn zeer vereerd met een nummer 1 ranking op klantgerichtheid, productleiderschap en excellente uitvoering. En met de gestegen posities in de sector verzekeringen en op de gehele ranglijst van 500 bedrijven met de beste reputatie. De uitkomsten zijn in lijn met andere onafhankelijke onderzoeken en een mooie bevestiging dat de verzekeringsmarkt dit ook herkent.”

Logo ONVZ Best gewaardeerd 2022

Goede en persoonlijke service 

Verzekerden krijgen bij ONVZ een Eersteklas Zorgverzekering met uitstekende persoonlijke service, ruime dekkingen en optimale keuzevrijheid. ONVZ maakt het proces voor klanten zo eenvoudig mogelijk: declaraties worden snel betaald, er is een overzichtelijke app en de telefonische bereikbaarheid is goed. Age-Pieter Kamermans: “Wij vinden het belangrijk dat onze verzekerden snel geholpen worden. Dat we de tijd te nemen om hen goed en persoonlijk bij te staan wanneer dat nodig is. Want niet iedereen kan even makkelijk navigeren in het doolhof dat zorg kan zijn. Ons betrokken Service Center en onze deskundige ZorgConsulenten spelen daarin een essentiële rol. Klanten ervaren en waarderen dat en het vertaalt zich terug in loyaliteit van onze verzekerden.”  

Preventie op de werkvloer

Ook voor zakelijke partners, zoals verzekeringsadviseurs en werkgevers, heeft ONVZ veel te bieden met een collectieve Eersteklas Zorgverzekering. Het collectieve aanbod stimuleert preventie op de werkvloer, bijvoorbeeld met de extra aanvullende dekkingen in de Werkfit-module voor medewerkers die ook aanvullend verzekerd zijn bij ONVZ. Onder meer voor fysiotherapie, psychologische- en preventieve zorg, zoals bijvoorbeeld een jaarlijkse gezondheidscheck. Age-Pieter Kamermans: ”Zo ondersteunen wij werkgevers in hun gezondheidsbeleid, blijven medewerkers fit en productief, dragen we bij aan minder verzuim en het voorkomen van ziekte.”

ONVZ-Age-Pieter Kamermans_BAZ6529

Meer informatie

Uitslagen MT500 – editie 2022

Klik op onderstaande links voor het overzicht van:

Contact

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Document uploaden

Deel makkelijk een document met ons

Uploaden
Meer contactopties